No one can change a person, but a person can be a reason someone changes

Jag tror att det är viktigt att lämna människor som inte uppskattar dig på rätt sätt, bakom sig. Människor som inte nöjer sig med det de har och måste sträcka sig efter mer, jag klarar inte av sådant. Man ska kämpa för det man har, och man ska uppskatta det man har. Inte alltid tro att gräset är grönare på andra sidian, för det är det aldrig. Alla människor som jag mår bra av har jag alltid lagt väldigt stor vikt i. De är otroligt viktiga för mig och jag skulle ge dem världen bara jag kunde. Och jag är väl medveten om att jag är hyfsat komplicerad person som får skylla mig själv när jag förlorar. Precis som någon alltid talat om för mig. Och därför uppskattar jag alltid motsatsen något oerhört.

 

Man har alltid ett val, och när man går in i vissa situationer gör man det av en anledning. Jag kan aldrig klandra någon annan, de måste själva få avgöra om anledningen är viktigare än mig, någon annan eller det man har eller inte. Visar det sig att det är viktigare så ja, då är det så. Men då är det man har tillsammans passé, för när en människa ger upp och bestämmer sig för att det inte ens är värt att kämpa för – då är det heller inte det. Och många gånger i mitt liv har jag bara haft så svårt att acceptera det, och jag vill gärna ta den där kampen själv, för två. Men jag har lärt mig att det inte fungerar så, man kan inte kämpa för någon annan om den själv inte vill – eller kan. Då är det bättre att låta det passera – och det kommer det göra – det tar bara lite tid.

 

text tagen från Emma Malmlöf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0